Cesta za zlatem - 21. 06. 2014 Kamberk

23.06.2014 11:49

ČSOP Vlašim uspořádala v sobotu 21.6. 2014 zajímavou akcičku s názvem Cesta za zlatem. Všichni příchozí si mohli vyzkoušet rýžování zlata a na pěších trasách trošku prozkoumat okolí. Já pochodovala opět jen s Dorkou. Zvolila jsem nejdelší možnou trasu cca 23 km a to by bylo pro Alfíčkovu stále bolavoou nožku přeci jenom trochu moc.  

Účastníci nejdelší trasy začínali rýžováním, pro případ, že by nestihli dorazit do cíle včas. Dostala jsem tedy rýžovací pánev, do ní půl kila písku a dvě malinké zlatinky. Pod vedením odborníků z Českého klubu zlatokopů se mi nakonec podařilo obě zlatinky najít, ale jednoduché to pro moje gramlavé ručičky rozhodně nebylo.

Pak už jen zapřáhnout Dorku a mohly jsme vyrazit na cestu. Trasa se dvakrát protla na naučné stezce bývalého zlatodolu Roudný a cestou bylo pořád co prozkoumávat. V rychosti jsem si prohlídla muzeum venkova v Kamberku, zámek v Odlochovicích a část naučné stezky zlatodolu. Nejkrásnější úsek cesty vedl javorovou álejí ze Šlapánova do Odlochovic, k tomu zlátnoucí lány obilí, prostě pastva pro oči. Do cíle jsme dorazily za 4,5h, a čekal nás poslední úkol, poznávačka živočichů a hornin vyskytujících se na Podblanicku. Tam jsem příliš nezazářila, naštestí to bylo tak trochu mimo soutěž. Organizátorům moc děkuji za prima akcičku a doufejme, že nezůstane jen u jednoho ročníku.

Fotky: moje, ČSOP Vlašim

V neděli jsme si dali jen menší pohodovou prochajdu i s Alfíčkem a odpoledne jsem se totálně zničila na charitativním bootcampu Underground Areny. Ještě dneska mě bolí svaly o kterých ani nevím, že je mám, ale co bych neudělala pro konopišťského méďu, že.