O Pohár Rastavy - Most

05.09.2011 09:11

3. - 4.9. 2011 jsme vyrazili na dvoudenní závody. Vyjeli jsme už v pátek odpoledne a moc mě překvapilo, jak je Most vlastně blízko a jak je zelený. Hned po příjezdu jsme se ubytovali v motelu a vyrazili na obhlídku okolí. Vydali jsme se do místa konání závodů. Pěkná procházka rekultivovanou krajinou, která vypadá tak trošku uměle, ale perfektně se v ní prochází se dvěma neposlušnýma foxteriérama. Člověk vidí krásně do dálky a včas eliminuje všechny krizové okamžiky. Rastavský cvičák se nachází na perfektním místě, v těsné blízkosti jezera Matylda s 3,5 km in-line dráhou okolo. Hned v pátek večer jsem ji i vyzkoušela a dobře jsem udělala v sobotu už jsem na to neměla energii.

A teď k běhání. Paní rozhodčí Veronika Vostrá spolu s hospitantkou Michaelou Glossovou stavěly celý víkend úžasně běhavé parkury. Fakt už jsme se dlouho takhle hezky neproběhli, takže klobouk dolů. I přesto, že parkury neobsahovaly žádné outy a proplétání kolem bočnic, jak bývá v poslední době zvykem, vždycky se našlo pár technicky zajímavých míst a několik nečekaných pastiček. 

V sobotu se začínalo agility, Alfík se celkem snažil, zaběhli jsme to hezky plynule, ale jak už to bývá našim zvykem, jedna tyčka a zóna na kladině 4. místo. Zkouška opět hezky plynule, standartně zóna na kladině a tentokrát dvě tyčky, doběhli jsme to jako jediní, takže s 15 tr. b. ostudné 1. místo. Jumping DIS, tak z 80% můj, s trošku inteligentnějším psem by se to dalo ještě zachránit, ale ne s Alfíkem, který neposlouchá co mu říkám, a skáče co má nejblíž. Jeden trošku větší oblouček a místo tunelu trefil skočku hned vedle. Ani jsem to neopravovala a valila dál, ale moc mě to pak mrzelo, býval by to byl čistý běh. Celý den bylo pekelné vedro, takže Matylda to jistila, zaplavala jsem si dokonce i já. Večer jsme si ještě zajeli prohlídnout starý Most a přestěhovaný kostel, poseděli chvíli s výpravou AGI Forte a pak vysíleni padli do pelechů.

Neděle se nesla v podobném duchu. Výkony o něco lepší, Alfík zázračně neshodil ani jednu tyčku, ale kladina to jistila a ve zkoušce si ještě šlápnul na dálku, tož čistě zase nic. Jumping DIS, tentokrát 100% Alfíkův, kdy vylítnul ze slalomu a šel si skočit nastraženou překážku. Zkouška 2 chyby 2. místo, agility 1 chyba 2. místo. Ve všech bězích jsme měli bezkonkurenčně nejrychlejší časy, postupovky kolem 4,5 m/s. V nedělním agi jsme vítěze deklasovali o 15 vteřin, o to víc mě mrzí, že nejsme schopni běhat čistě, ale snad to jednou přijde. Nezbývá než tomu věřit, páč jinak už bych s tím musela dávno seknout. Jednu velkou mega pochvalu si ale Alfík zaslouží, ani jednou nevystartoval bez povelu, tak alespoň nějaké pozitivum.

Drobnou výtku bych měla i k pořadatelům, organizace trošku vázla na přestavbách parkurů a prohlídkách, a ceny spíš nic než moc, ale celkově se mi na Rastavě fakt hodně líbilo. Pořadatelé byli milí a vstřícní, kantýna dobře zásobená a vražedně horké počasí díky Matyldě snesitelné.