Podblanická pejskiáda III.

17.09.2013 12:13

Hned po návratu z dovolené nás čekal III. ročník Podblanické pejskiády, kterou organizovalo naše sdužení Active Dog o.s. Role hlavní organizátorky se letos ujala Bára a skoro všechny ostatní členky vydatně pomáhaly, za čož tímto všem velice děkuji. Vše proběhlo v neděli 15.9. 2013 ve Vlašimském zámeckém parku a myslím, že můžu říct: zdárně. Lidi přišli, plán byl dodržen a počasí taky celkem vyšlo, trošku sprchlo až v samém závěru akce. Program se od předchozích let malinko lišil, vypustili jsme voříškiádu a zařadili ukázky psích sportů. Agility jsem měla na starost já. Obedience přijela ukázat Lucka Stemmerová a sportovní kynologii představili členové ZKO Vlašim. Na závěr proběhla ještě prezentace výcviku Policie ČR. 

Ráno se začínalo tradičně závodem v canicrossu. Účast byla z neznámého důvodu spíše malá. V hlavních kategoriích jen po čtyřech týmech, začátečníci jen dva. Alfík startoval opět s Víťou a tentokrát jim předvedený výkon na medaili nestačil, skončili čtvrtí, tedy poslední. Úplně stejná pozice zbyla i na mě s Dorkou i když od posledně jsme se hodně zlepšily. Běžela se stejná trať a zvládli jsme ji o cca 20 s rychleji. Třetí místo nám uteklo jen o kousek, ale více sil už na závěrečný finiš prostě nezbylo.

V přestávkách probíhaly na vedlejším place soutěže pro příchozí diváky. Chytání piškotů a aport buřtů jsem si s Dorkou vyzkoušela i já. Piškoty nám moc nešly, Dorinka málo otvírala držtičku a piškot se jí skoro pokaždé odrazil od zubů a spadl na zem. Zato při aportu buřtu maximálně překvapila. Pro odhozený buřt vyběhla opravdu až na povel a po důrazném ke mě ho netknutý i přinesla a na povel pustila, byla jsem v šoku. Výkon nás poslal do rozstřelu o první a druhé místo. Tam už na to holka vyzrála. Aport opět pěkně provedený, ale na povel pusť buřť překousla a odevzdala tak jen půlku. I tak bylo 2. místo velkým překvapením.  

Touto akcí jsme zakončili restartovací týden a v pondělní zase do práce vstříc novým upgradům.