PRAGIL 21. - 22.9. 2013 - Mrtník

23.09.2013 10:04

V sobotu ráno jsem při výstupu z auta našlápla psí h...o. Asi vážně nosí štěstí, protože hafani předváděli na foxí poměry naprosto nadstandartní výkony, ale k tomu až za chvíli.

V Mrtníku jsou závody pokaždé zcela luxusní záležitost. Jediná chybička je téměř dvouhodinová cesta, ale dvoudenní Pragil pod rozhodcovskou taktovkou A. Grygara, jsme si nemohli nechat ujít. Program soutěží byl malinko zmatečný a v kvalifikačních podmínkách do finálových běhů se vyznal málokdo, ale pořadatelé velmi trpělivě odpovídali na všechny dotazy a hbitě upravovali startovky po reklamacích. Kantýna byla jako vždy skvěle zásobená a dlouhé chvíle mezi běhy jsme mohli trávit sběrem hub, které bylo možno najít téměř všude. Parkury řádně prověřily kondičku psovodů, všechny byly opravdu hodně hodně rychlé.  

Alfík zvládl 7 běhů bez diskvalifikace z toho 3 čistě, nevídaný úkaz. Odložení bez jediného štěknutí se nám povedlo jen jedno, ostatní byly trošku hysterické, ale vždycky nakonec zůstal a vybíhal opravdu na povel. Dvě chybičky jsem mu vyrobila já a sundal jednu tyčku, která je mu odpouštěna, protože uklouzl při výběhu z tunelu a už nestihl vymanévrovat správný odraz. Co mě trošku mrzí je skočené áčko ve finálovém běhu, kde jsem to prostě napálila a Alfík to neustál. Zónovky jsou naše velká slabina, aby je Alf respektoval je třeba zastavit "na tvrdo" a to nás stojí spoustu drahocených vteřin, ale jak jsem se přesvědčila, lepší pár vteřin navíc než trestné za skočené zóny. Nebudu vypisovat všechna umístění, ale velmi mě potěšilo vítězství v jumpingu družstev, který se běžel jako poslední běh dne. Na většině psů už byla znát únava, ale Alfík ukázal jakou má dobrou kondičku a vyběhl si 1. místo s náskokem 2 vteřin. V součtu běhů CACAg nasbíral jen 5 tr.b. a obsadil 3. místo.    

Dorka konečně zapomněla na své falešné těhotenské manýry a opravdu běhala. Rychlostně sice stále trošku ztrácí, ale udržela koncentraci a strašně se snažila. Ze 7 běhů 5 čistě. Jedna diskvalifikace v sobotní zkoušce, kdy jsem po ní chtěla prvek, o kterém vím, že ho nemá ráda a občas ho nedá ani v tréninku. Dalo se to běžet i jinak, ale prostě jsem to chtěla zkusit a nevyšlo to. Nepovedla se ani nedělní zkouška, pokažený náběh do slalomu a už se to s náma vezlo. Jinak nemám Dorce co vytknout. V posledním nedělním běhu už bylo vidět, že mele z posledního a přesto zmobilizovala všechny síly a doběhla čistě. Finále 1 taky čistě a 2. místo, dál postupoval bohužel jen jeden. V součtu běhů CACAg skončila s čistým štítem na 2. místě a odvezla si tak res. CACAg (nevím k čemu to je, ale radost mi to udělalo).

No a to nejlepší nakonec. Na PRAGILu probíhala i dvoukolová soutěž tříčlenných družstev. Náš forťácký tým Kirfox ve složení Alfík, Dorka a Kira doběhl jako jediný ze všech velikostních kategorií a stanul tak na stupních vítězů zcela osamoceně. Považuji to za malý zázrak, před závodem by si na nás těžko někdo vsadil, takže Kiruško, Alfíčku, Dorinko, díky, že jste se tak snažili. Pořadatelé ale byli hodní a chtěli rozdat všechny ceny, takže zařadili ještě jeden jumpingový běh, který se opět vyhodnocoval jako soutěž družstev. I tam jsme doběhli a dokonce 3x čistě. Přesto jsme obsadili "jen" 2. místo. O další prvenství nás připravila penalizace 10 tr.b. za jednoho MA3 psa v týmu navíc.

Ceny byly hojné, samé dobré žrádlo pro psy od Krmiva Nýřany, takže hafíci si budou labužit ještě dlouho. Poháry ani medaile se bohužel nerozdávaly, trošku mě to i mrzí, páč maso se sežere a nezbude žádná památka.