Seminář pozitivní motivace

19.06.2012 09:20

Na víkend 16. - 17.6. 2012 jsme si na cvičák do Divišova pozvali Pavlu Kučkovou, aby nás zasvětila do tajů výcviku pozitivní motivací podle Susan Garrett a Martiny Klimešové.

Původně jsem se ani nechtěla účastnit, Dorka měla na stejný termín naplánovanou zkoušku norování, ale bohužel jsme se dostali do pořadníku až jako náhradníci a na zkoušku jsme se nakonec nedostali. Náhradní program byl tento seminář a jsem moc ráda, že jsem se ho účastnila. Víc než o vlastní výcvik jde vlastně o způsob komunikace se psy obecně, který používáme v běžném životě, ne jen při nácviku konkrétních cviků. Dostali jsme spoustu rad a tipů, jak řešit nejrůznější situace a jak učit psa přemýšlet nad vlastním chováním. Zjistila jsem, že mnoho prvků pozitivní motivace už vlastně dávno používám, jen to nemá ucelený řád, který se teď pokusím zavést. Největší kus práce ale budu muset odvést sama na sobě, protože hlavním našim problémen je moje netrpělivost.