Zimní pohár 1 - 2. 11. 2013 Nučice

05.11.2013 17:22

Zima se pomalu blíží a závody se přesouvají pod střechu. Letos jsme do haly vyrazili o něco dříve, do kalendáře totiž přibyl nový seriál halových závodů a sice Zimní pohár. První díl se konal 2.11. 2013 v jezdecké hale Arcos v Nučicích. Za touto akcí stojí Jitka Slánská a tak jsem se pro tentokrát ocitla v pořadatelském týmu. Znamenalo to velmi brzké vstávání a téměř třináctihodinovou šichtu. S mou stále nedoléčenou virózou jsem už večer opravdu mlela z posledního a odrovnalo mě to na několik dalších dní. Odběháno jsem naštěstí měla hned v první várce, kategorie S + M začínala ráno. 

Zázemí i povrch v hale hodnotím na jedničku, parkury paní rozhodčí Slávky Podmolové na jedničku s hvězdičkou, svižné, žádná přehnaná technika a každý parkur obsahoval nějaký netradiční prvek. Všechny se mi běžely perfektně, i když na některé pasáže jsem řešení jaksi nenašla a bylo potřeba trochu improvizovat.  

Začínalo se zkouškama. Alfík tu svou dvojkovou doslova prosvištěl, já jsem celou cestu vlála za ním, ale až na jedno menší zdržení při trefování do správné díry tunelu to bylo celkem plynulé. Zóna na kladině se povedla zastavit těsně nad a lehce se otřel o element dálky, tož dvě chyby a nečekaně 1. místo páč to skoro nikdo nedoběhl. S Dorkou ve trojkách jsme si na trati rozumněly akorát potvora zase hupsla zónu na kladině.

Pak už následovaly kvalifikační jumpingy. Ten první nám sednul. Alfík zvládl krásný plynulý běh a zaběhl třetí nejrychlejší čas, necelé 3 vteřiny za nedostižnou Larou Petry Hamšíkové, to bylo pro mě snad největší vítězství dne. Bohužel nám spadla jedna lať, ale měla jsem z toho běhu moc dobrý pocit. Dorka čistě 4 vteřiny za Alfíkem, což odpovídá časům z tréninku. Druhý jumping už se nám s Alfem moc nepovedl, nestihla jsem několik křížení a zachraňovala to na poslední chvíli, jen zázrakem jsme nevyfásli odmítačky a byl z toho čistý běh, ale v hrozném čase. Dorka opět čistě, doběhlo jen 6 týmů, takže z toho bylo i krásné 2. místo.

Pak už bylo na řadě finále, opět bez zónovek, pouhých 12 překážek s cílovou rovinkou přes celou úhlopříčku parkuru. Alfík se málem chytil do pastičky s tunelem, který číhal vpravo, na poslední chvíli zachráněno, ale už se pak nevešel do slalomu, tož jedno odmítnutí a konečné 4. místo. Dorka zabojovala lépe, čistý běh ve slušném čase a senzační 2. místo.

Druhé kolo Zimního poháru bude 8.12. 2013, stále váhám, zda se přihlásit... Nějak jsem už letos vyzávoděná až až, ale uvidíme, třeba se nějaká motivace ještě najde......