Zimní pohár 4 - 1.2. 2014 Všetice

03.02.2014 09:59

Máme za sebou letošní závodní premiéru. Seriál zimního poháru se přestěhoval do Všetic u Neveklova. Hala i povrch je srovnatelný s Nučicemi a jako pozitivum vidím dlážděné parkoviště a větší kryté zázemí na galerii. Na kilometry to mám taky blíž, takže změna pro nás k lepšímu.

Pejsi měli víceméně pauzu od posledních závodů začátkem prosince. Alfík se tréninkově párkrát proběhl, ale vesměs jsme pilovali jen kratičké sekvence tří až čtyř překážek doma na zahradě. Dorka díky kastraci měla pauzu opravdu úplnou a v týdnu před závody absolvovala jen dva krátké tréninky, kde si zaběhla pár svižných krátkých sekvencí. Měla jsem proto obavu, jak se budou oba psíci soustředit a vnímat a závody jsem brala spíše tréninkově. O to větší radost mám z toho, jak to nakonec dopadlo. 

Alfík měl jeden ze svých světlých dní, i když to na začátku vůbec nevypadalo. Absolvoval svou premiéru v kategorii MA3 a zkouška se nám hodně nepovedla. Pejsek dělal, že nezná slalom, to nás rozhodilo a pak už jsme měli problém trefit se do správného kurzu. Diskli jsme se hned na několika místech, ale tak pěkně v tempu, že si toho Alf snad ani nevšiml. Pak už následovaly kvalifikační jumpingy a musím uznat, že tratě Alice Glöcknerové nám tentokrát sedly dokonale. Dva čisté průlety v nejrychlejších časech a dvě 1. místa, úplná pohádka. Finále už nevyšlo, zvolila jsem špatnou dráhu hned na začátku, ale Alfík běžel hezky a dokonce zvládl i dvoják.

S Dorkou nebyl žádný větší problém, ale chybička se bohužel v každém běhu vloudila. Zkoušku jsem s ní vynechala. Bylo nás tam jen 5 a nechtěla jsem mít honičku se dvěma psy, navíc na rozběhání pro ni byly dva jumpingy tak akorát. Koncentrace byla trošku horší, ale ustála všechno a tempo bylo taky slušné. V prvním běhu spadla jednička a ve druhém jsme napoprvé netrefili náběh do slalomu..... musím ale přiznat, že jsem se jí tam trošku motala.

Alfíka jsem tentokrát výjimečně vzala na vyhlašování, aby si užil svou chvilku slávy, neb dvě první místa určitě zase dlouho nevyběháme. Pacholek si tu slávu chtěl užívat sám, choval se jak největší tydýt a prudil všechny psy v okolí. Na závěr jsem kvůli němu ještě rozbila výhru (keramický medovník), příště už slabé chvilce nepodlehnu.   

V celkovém bodování se Alf posunul na 2. místo. Bohužel na termín březnového poháru se budeme vyhřívat na druhé straně zeměkoule a na duben se mi už rýsuje několik dalších akcí. Uvidím, která nakonec dostane přednost.